Press Releases

Novo Nordisk nr. 4 på global top 20-liste over de bedste forskningsarbejdspladser (21. sep. 2012)

Læs meddelelsen i pdf-format

Novo Nordisk er netop blevet placeret som nr. 4 på ranglisten Science 2012 Top Employer over verdens bedste forskningsarbejdspladser og er dermed rykket op fra sidste års niendeplads. Blandt begrundelserne for den flotte globale placering fremhæves virksomhedens ‘sociale ansvarlighed’, ‘respekt for medarbejderne’ og evne til at skabe ‘loyalitet blandt medarbejderne’.

“Vi er stolte over at være rykket op blandt de fem bedste på denne anerkendte rangliste over verdens bedste forskningsarbejds­pladser. Vores fremragende forskere overalt i verden er grundlaget for vores stærke innovationsevne. Det er dejligt at se, at de føler sig respekteret og er stolte over at arbejde i en virksomhed, der arbejder på en bæredygtig måde. Mund til mund-kommunikation er noget af det mest effektive i kampen om at tiltrække de bedste forskere,” siger Mads Krogsgaard Thomsen, koncernforskningsdirektør i Novo Nordisk.

Novo Nordisks forskere har særlig ekspertise inden for modifikation, ekspression, formulering og dosering af terapeutiske proteiner samt udvikling af lægemiddelkandidater til effektive og brugervenlige behandlinger til mennesker med kroniske sygdomme som diabetes, hæmofili (blødersygdom) og kronisk leddegigt. Novo Nordisks forskningsorganisation omfatter over 4.000 medarbejdere i Danmark, USA, Kina og Indien.

“Den positive vurdering af Novo Nordisk er helt i tråd med mine personlige erfaringer som diabetesforsker i virksomheden gennem de sidste 21 år. Det tværfaglige samarbejde både i og uden for virksomheden og åbenheden over for at afprøve nye ideer er meget inspirerende. Det understreger for mig, at jeg er en del af et højt kvalificeret team, der hver dag arbejder på at finde bedre behandlingsløsninger for mennesker med diabetes,” siger Erica Nishimura, scientific director i Diabetes Biology i Novo Nordisk.

I Science 2012-undersøgelsen blev 4.276 medarbejdere i biotek- og lægemiddelvirksomheder samt beslægtede brancher bedt om at rangliste de 20 bedste arbejdspladser baseret på 23 egenskaber, herunder forskningsmiljø og økonomisk styrke.

Om Science 2012 Top Employer survey

Om forskning i Novo Nordisk

Video med koncernforskningsdirektør Mads Krogsgaard Thomsen om Novo Nordisks indsats for at tiltrække forskertalenter

Videoer fra Novo Nordisk R&D ‘Working towards the next breakthrough – Meet the people behind our treatment pipeline’

Videomateriale og fotos til pressemeddelelsen kan findes i vores Broadcast room og under Photos på novonordisk.com – Media.

Yderligere information:

Medier:

Media Relations Manager

Mette Kruse Danielsen

mkd@novonordisk.com

•
Search for Danish versions and earlier news releases:

Language
Year
Month
Type
Search for: